woensdag 18 juli 2012

LEZINGEN OVER DE UITERLIJKE MENS

In aanvulling op de huidige expositie "Vrouwenkleding door de eeuwen heen" van Loeklouise Looman (tot 1 september) worden er in galerie It Alde Tsjerkje, Schoterlandseweg 37 te Mildam, lezingen gegeven over de uiterlijke mens. Bij voldoende belangstelling zullen deze lezingen plaatsvinden op 31 juli, 7 - 14 - 21 en 28 augustus steeds van 14.00 - 15.30.
Mevrouw Looman over haar lezingen: "In mijn vertellingen laat ik in vogelvlucht zien hoe ideaalbeelden over het lichaam en in de mode ontstonden en hoe zij zich verder door de eeuwen heen hebben ontwikkeld.

Ter illustratie gebruik ik kostuums op schaal waarbij ik laat zien wat wij als mensen zoal gedaan hebben om aan een ideaalbeeld te voldoen.

Al vertellende geef ik inzicht in het spel van verhullen en onthullen dat wij mode noemen en vertel ik over de mogelijke consequenties hiervan voor ons lichamelijk zelfbeeld. Voor zowel mannen als vrouwen blijkt dit een boeiend onderwerp te zijn.

Opgave telefonisch 0561 - 441112 of via email loek.louise@home.nl
Entree € 7,50

Geen opmerkingen:

Een reactie posten